30 Ağustos 2015 Pazar

KABT #6 Aimee Agresti - İlluminate Bana Ruhunu Ver Kitap Yorumu



Kitap Adı: Illuminate Bana Ruhunu VerYazar: Aimee Agresti
Orijinal Adı: Illuminate
Seri Bilgisi: Gilded Wings #1
Sayfa Sayısı:534
Basım Yılı:2015


Arka Kapak:
Onlara inanmak istemiyordum. İnanmak istediğim Lucian'ın benden hoşlandığı ve bunun bir oyun olmadığıydı.
Durdu ve bakışlarını bana doğru çevirdi. Çok önemli bir şey söyleyecek gibi doğruldu.
"Dün gece konuştuklarımızı düşündün mü?" 
"Fotoğraflar üzerinde çalışıyordum. Sonra da uyuyakalmışım. Çok yorulmuşum."
"Düşün Haven! Yapabileceğin çok fazla şey var."
"Tam olarak ne istediğinden emin değilim."
Eğildi ve kulağıma fısıldadı. Nefesi tüylerimi diken diken ederken yaralarım acıyor, batmaya başlıyordu. 
'Ruhun…" dedi. "Bana ruhunu ver lütfen.'




          Herkese merhaba ^^ Bu seferki kitabımız yenilerden değil fakat çoğu kişi tarafından bilinmeyen bir kitap. 


          İlluminate, 16 yaşındaki lise öğrencisi Haven Terra'nın ve arkadaşları Dante ve Lance'in birlikte Lexington Oteli'nde staja çağrılmalarıyla başlıyor fakat otelin kötü bir ünü var. Aurelia bu otelin sahibi. İlk başta Haven ve arkadaşları otele hayran kalıyorlar büyük heveslerle kendilerine verilen görevleri yerine getiriyorlar. Dante mutfakta aşçı olarak çalışmaya başlıyor çok güzel yemekler yapıyor, Haven oteldeki insanların fotoğraflarını çekip sergi için hazırlıyor, Lance kütüphanede kitap düzenliyor falan filan. Fakat daha sonra otelde bir şeyler döndüğünü anlıyorlar. Ekip üyelerindeki -otelde çalışan bir grup insan- garipliği fark ediyorlar. Aslında hiçbir şey görüldüğü gibi değil ve etraflarında olanları anlamaya başladıkça bu işin içinden nasıl kurtulacaklarını bilemiyorlar.


          Lance kütüphanede üzerinde Haven'ın adı yazan günlük tarzı bir şey buluyor ve bunu Haven'a veriyor. Tabi Haven'ın bunun ne işe yaradığını ve kim tarafından verildiğini de bulması gerekiyor. Arada kaldığı aşk üçgeni de cabası. Bir de Lucian var. O da Aurelia'nın yakışıklı sağ kolu. Karanlık ve çekici. 


           Lucian'ı sevdim kararlı bir yapısı var. Özgüveni tam. Yaptığı fedakarlıklar da beni baya etkiledi. Dante zaten en sevdiğim karakter oldu komik ve samimi fakat bir ara yaptığı salaklık çok saçmaydı. Lance çekingen, sessiz fakat çok güçlü bir karakterdi. Haven da bir o kadar zeki ve güçlüydü ama hani okuduğunuz kitapta karakterin yerine geçip olayları siz yaşarsınız ya işte ben Haven'la bir türlü bütünleşemedim. Aurelia ise rezil bir şırfıntıydı. Gece Evi serisindeki Neferet'e çok benzettim kendisini. Gözünü güç sahibi olma hırsı bürümüştü. 






          Kitap baya akıcıydı farkında olmadan sayfalar geçip gidiyordu aynı zamanda konusu da çok ilginçti. Ruh alıp satmalar, şeytanla iş birliği, Kasa adındaki gece kulübü ve burada her gece farklı bir 7 ölümcül günah teması işlenmesi, görkemli bir otel, cennet ve cehennem. Yazarın böyle bir konu işlemesi güzel olmuş fakat konuyu çok uzatmıştı bence. İşin içine heyecan girene kadar 250 sayfa geçti. İlk başlarda aksiyon yoktu sıradan olaylar yaşanıyordu giriş kısmı gereksiz uzundu
. İlk yarıda sıkılmalar yaşadım fakat kitabın ikinci yarısı  heyecanlıydı. Yazım hataları çoktu. Fakat sonu hiç beklediğim gibi bitmedi çok şaşırdım sırf sonu yüzünden 2. kitabı merak ediyorum ve çıktığında büyük ihtimalle alıp okurum. Değişik konuda kitap okumak isteyenler alabilir.



Puanım:

0 yorum:

Yorum Gönder