22 Ağustos 2015 Cumartesi

Amy Engel - Kurucunun Kızı Kitap Yorumu



Kitap Adı: Kurucunun Kızı
Yazar: Amy Engel
Orijinal Adı: The Book Of Ivy
Seri Bilgisi: The Book Of Ivy #1
Sayfa Sayısı:272
Basım Yılı:2015

Arka Kapak:
Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer'lar ve Westfall'lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı. 

Bu yıl benim sıram gelmişti. Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan'ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak. Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim. Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım… 






          Kurucunun Kızı 2015 senesinde okudugum en hızlı kitaptı. Arada yaptığım işleri saymazsak toplam 5.5 saatte bitti. Resmen elimden bırakamadım. Ciddi anlamda bırakamadım ya dershanede bile elimde gezdiriyordum. 

          Konusuna gelirsek Nükleer Savaşlar sonrası yaşanan felaketten geriye kalan bir avuç insan var ve etrafı çitlerle çevrili ufak bir alanda yaşıyorlar. Suç işleyenlere verilen ceza ise çitin dışına sürülmek. Kimse çitin dışında ne olduğunu bilmiyor ve hayatta kalmak imkansız gibi bir şey. Westfall'lar yaşadıkları yeri kuranlar yani kurucular, Lattimer'lar ise babadan oğula yönetici koltuğuna oturanlar  yani Başkan'lar. Westfall'lar yönetimin Lattimer'lardan Westfall'lara geçmesi gerektiğini düşünüyorlar.          Burada 16 yaşına gelen gençlerden Kurucular'ın yaşadığı taraftan ve Yöneticiler'in tarafından 2 kişi testler sonucu uygun görülüp eşleştiriliyor ve evlendiriliyorlar. Yalnız gelin ve damat evlenmeden önce birbirlerini bile tanımıyorlar. Bunun amacı ise nükleer savaş sonrası nüfusu artırmak ve olabilecek en sağlam çocukları doğurmak e bu da genç yaşta evlilik gerekliliğini meydana getiriyor.           İşte Bishop ve Ivy böyle evleniyorlar.           Bishop, Başkan'ın oğlu. Ivy, Kurucu'nun kızı. Düşman taraflar evlendiriliyor. Ivy'nin ise tek bir görevi var Bishop'ı öldürmek.  

          Ya bu nasıl mükemmel bir kitaptı? Bu sene okuduğum en iyi kitap olabilir. Bishop tam anlamıyla, aşık olup daha sonrasında bir ömür birlikte geçirmek istediğim bir karakter.           Kurgu, kitabın cildi, karakterler kısacası bu kitapla ilgili her şey mükemmeldi. Şimdi ben 2. kitaba kadar nasıl bekliycem? Resmen depresyon sebebi. Kitabın sonunu okurken dershanedeydim ve kafamı duvara vurarak okudum 2 ders boyunca da anlatılanları anlamadım zaten. Deliricem -_- Eğer hala okumadıysanız -ki okumayan azdır bence- mutlaka ve mutlaka okusun bak. Çok ciddi söylüyorum. OKUMAYAN ÇOK ŞEY KAYBEDER. Bu kadar mükemmel oldugunu tahmin etmiyordum 💕 Kesinlikle 5 puandan daha fazlasını hak ediyor bence ^^
''Biraz önce. Bana Bishop dedin. Daha önce  hiç dememiştin.'' Durdu. ''Kulağa hoş geliyor.''
''Özür dilerim.''
''Özür dileme.'' Ay ışığında gülümsemesinin hatlarını gördüm. ''Sadece bir ara tekrar söyle.''

''Çünkü herkesin güvenecek birine ihtiyacı vardır.'' dedi Bishop. ''Öbür türlü hayat çok yalnız olurdu.'' 


Puanım :

0 yorum:

Yorum Gönder