18 Ekim 2016 Salı

Bedriye Zobu - Soğuk Kitap Yorumu

Kitap Adı: Soğuk
Yazar Adı: Bedriye Zobu
Sayfa Sayısı: 482
Basım Yılı: 2015

Arka Kapak:
"Bir adam. Buzdan kaleleri olduğu varsayılan, aslında o hayali kalelerinin çok uzağında yaşayan bir güzel adam. Bir kadın. Ayaklarının dibine dökülen hayallerini, adamın ilgisiyle sulayıp yeşertmek isteyen mahzun bir genç kadın. "Çocuksun çocuk," dedi gülerken. Kısılan gözleri normal haline dönmeden, "Büyüme ama hiç," diye ekledi. Onun üslûbunun aksine karşısında daha ciddi durarak, "Sen büyüdün mü, adam?" diye soruverdim.





Yorumum:

         Sahil ve Baran. İkisi de etrafındakileri uzaklaştıran, soğuk görünümlü insanlar. Sahil, liseden beri Baran'a platonik. 

         Bir de Onay var, lisede Sahil'in canına okuyan, sürekli problem yaratan. 

         Konusundan bahsetmek istemiyorum, zaten az çok tahmin edilmiştir. 
Ben bu kitabı daha okumadan favorilerim arasına koymuştum öyle bir sevgi. Okudukça da çok yerinde bir karar verdiğimi fark ettim. 

         Ben bir karakter yaratacak olsaydım bu kesinlikle Baran olurdu. 
Evet öküz, kaba, sinirli biri ama işte gönül bu aşık olduk bir kere 😒 

         Baran, kendini dışarı kapatmış, hayatına çok fazla insan almayan bir tip. Nefret dolu bir insan beklemiştim. Aslında "buzdan kaleleri" o kadar da buzdan değilmiş onu öğrendim. 

         Sahil, platonikliğin yükü altında ezilen biri. Daha sahip olamadığı halde sürekli Baran'ı kaybetme korkusu yaşıyor bu da onun dengesiz hareket etmesine sebep oluyor. 

         Gerçekten çok ufak şeylerde sinirlenip ortamı terk ettiği oldu. Sinirlenecek bir şey de yok yani. Ufacık şeylerde kavga etti, problem çıkardı. 

         Onay, ne yaparsa yapsın sevemediğim bir karakter. Yaptığı şeylerin sebepleri var ama yeterli gelmedi. 

         Sahil'in ablası Deniz. Tek kelimeyle şırfıntı. Bir insan bu kadar karaktersiz, alçak olabilir 😒

         Yazarın kalemi acayip güçlü. Kitaptaki cümleler o kadar güzel ki. Her birini 2-3 kere okudum aklımda yer edinsin diye. İnsanı derinden etkiliyor.

         Kusursuz bir kitap mı? Hayır değil. Mesela Sahil'in bileği incindi 2 hafta ayağa kalkmaması lazım bir bakıyoruz Sahil yürüyor.
Ayrıca ertesi güne ne zaman geçildi, ne zaman gündüz oldu? Zaman geçişlerinde sıkıntı vardı. Ya da yaşanan bir olay sonrası akılda soru işaretleri kaldı ama o olay daha sonraki bölümlerde tekrar gündeme gelmedi unutuldu.
         Wattpad kitaplarına farklı bir bakış açısı getiren Soğuk'u her şeye rağmen çok sevdim. Çünkü Baran sevilmeyecek gibi değil. 

                Hazır ikinci kitap olan Vefa da çıkmışken bir bakmanızı tavsiye ederim.

     Puanım:


Aslında 4.5 vermiştim ama neyse ^^
        Sanırım 4N1K'dan sonra ilk defa bir Watty kitabına bu kadar yüksek puan veriyorum 🙊

        "Yağmur bazıları için histir. Fakat yağmur, kahverengi gözlü, hüzün paltolu güzel adamdı benim için. Yağmur bana onu hatırlatıyordu. Onun vazgeçilmez olduğunu... Onu sevdiğimi. Baran Uysal ki, kahverengi. Bir yağmur damlası misali." 

0 yorum:

Yorum Gönder