18 Ekim 2016 Salı

Maria V. Snyder - Zehir Ustası Kitap Yorumu

Kitap Adı: Zehir Ustası
Yazar Adı: Maria V. Snyder
Seri Bilgisi: Study, #1
Orijinal Adı: Poison Study
Sayfa Sayısı: 378
Basım Yılı: 2012
Arka Kapak:

Celladına âşık olsan, hapisten kaçar mıydın?

Hızlı bir ölüm mü isterdin, yoksa yavaş yavaş öldüren bir zehir mi içerdin?

Yelena idam edilmek üzereyken sıradışı bir teklif alır: Ixia'nın yeni komutanı Ambrose'un çeşnicisi olmayı kabul ederse, hapisten kurtulup en güzel yemekleri yiyecek ve sarayda yaşayacaktır. Ama komutanın en güvendiği adamı Valek, Yelena'ya Kelebek Tozu adında bir zehir içirir. Böylece Yelena Valek'ten her gün panzehir almak zorunda kalır yoksa onu acılı bir son beklemektedir. Kaçsa da, kalsan da ölüm hep arkasındadır.

Yelena her gün zehir konusunda eğitimler alır ve giderek uzmanlaşır; sarayda dostlar bile edinmeye başlamıştır. Fakat bu kez de yetimhanedeki korkunç geçmişi Yelena'nın peşini bırakmaz. Çok geçmeden, yeni askeri yönetime isyan edip eski krallığı savunan isyancılar ve görüldüğü yerde vurulması emredilen büyücüler de, Yelena'nın düşmanları arasına katılır.

Zehir Ustası, Maria Snyder'ın sürükleyici, özgün ve ayrıntılarıyla büyüleyen fantastik üçlemesinin ilk kitabı.

Yorumum:

       Herkese merhaba ^^ Uzun bir aradan sonra yorumlarımı yeni yeni girmeye başlıyorum.
Yaza kadar bu şekilde ara ara yorum girmeyi düşünüyorum.

       Kitaba gelirsek, mükemmeldi. MÜKEMMELDİ. Bir kurgu bu kadar mı güzel olur ya?
Yelena yetimhanede büyüyen bir kızdır. Kaldığı yetimhane, General Brazell'e aittir ve Brazell, oğlu Reyad ile birlikte yetimhanedeki çocuklara işkence ederek içlerindeki büyüyü ortaya çıkarmaya çalışıyorlar. Yelena başarısız olduktan sonra onu  Reyad'a veriyorlar. Reyad Yelena'ya türlü işkenceler yapıyor, eziyetler ediyor ve bir gün daha da ileri giderek tecavüz ediyor.

       Artık dayanamayan Yelena Reyad'ı öldürür.

       Yelena işlediği cinayetten dolayı zindandadır ve cinayetin cezası idamdır. İdam sırası Yelena'ya geldiğinde komutanın eski çeşnicisi öldüğü için komutanın en iyi ve en sadık adamı Valek (aşkım bebeğim canım hayatım) ona bir teklif sunuyor. Yelena kabul ederse Ixia komutanı Ambrose'un çeşnicisi olarak hayatına sarayda devam edebilecek ya da idam edilecek ve kendinden bir sonraki mahkuma çeşnici olma teklifi sunulacak.
Yelena da bu teklifi kaçırmıyor ve çeşnici olarak yeni hayatına başlıyor. Zorlu bir eğitimden geçiyor ve bütün zehirleri öğreniyor ama bir tane zehir hiçbir zaman aklından çıkmıyor çünkü ölümü bu zehir yüzünden olabilir. Kelebek Tozu. Çeşniciler saraydan kaçmasın diye içirilen bir zehir.
Yelena her gün Valek'ten panzehir almak zorunda kalıyor yoksa zehir onu 2 gün içerisinde yavaş yavaş öldürecek.

       Yelena saraydaki hayatına ve görevine alışıyor yeni arkadaşlar ediniyor fakat yetimhanede yaşadığı korkunç anılar peşini bırakmıyor. Geçmişin hayaleti sürekli Yelena'yı rahatsız ediyor.
O da yetmezmiş gibi usta bir büyücü peşine düşüyor. Kısaca kitapta heyecan hiç bitmiyor.

       Resmen bu kadar güzel bir kitabı 2-3 sene kitaplıkta bekletmişim. Kitabı bıraktıkça tekrar aldım elime. Aklım sürekli oradaydı. Günlük işlerime bile odaklanamadım.

       Valek'e bayıldım.Kalbimi ellerine teslim ettim yani. Elinden zehir olsa içerim *-* Ah Valek.... Çevik, kuvvetli, koruyucu ve acımasız suikastçı.. Resmen Maria demiş ki ben mükemmel bir karakter yaratayım ve okuyanlar ona aşık olsun sonra gerçek dünyadaki erkekleri beğenmesinler ortaya da Valek'i çıkarmış. Yelena'nın hayatını kaç kere kurtardı sayamadım. Sürekli tetikte. Ayrıca aynı anda silahlı olan 4 kişiyle silah olarak sadece metal bir bira bardağı kullanarak dövüşebiliyor. Çünkü mükemmel olmak bunu gerektirir.


       Yelena'nın gücüne hayran kaldım. Hırsı, yaşama tutunma çabası takdirlikti. Ayrıca çok zeki ve kolayca öğrenen bir karakter. Kendini savunması gerektiğinin farkında ve bunun için kendisine yardım edecek iki kişi buluyor. Ari ve Janco.

       Bu arada kitaptaki favori ikilim -Valek'in yeri çok ayrı tabi- Ari ve Janco. O kadar tatlılar ki. Yelena'yı küçük kız kardeşleri gibi sahiplenmeleri, dövüşmeyi öğretmeleri, tehlikelere karşı korumaları falan. Kıskandım. Hem de çok.


       Kitaptaki kötü karakterleri bile sevdim. Yazar öyle güzel kurgulamış ve mükemmel karakterler yaratmış ki. Beğenmemek elde değil yani.

       Tamam Brazell, Reyad ve Mogkan'dan falan ölümüne nefret ettim ama olsun.

       Zaten insanı sıkan, zorlayan ya da Kızıl Yükseliş gibi beynini yakan bir kitap değil.
Yaratılan dünyaya girmek çok kolaydı. Ve kitaba başladıktan sonra kendinizi o ortamda kaybediyorsunuz.


       Şu sıralar okuduğum kitapları çok beğeniyorum ve Zehir Ustası da acayip severek, beğenerek okuduğum bir kitap oldu.


       Umarım okuyanlar da benim kadar beğenir ^^

       Puanım:



0 yorum:

Yorum Gönder